مى كساب تكشف كواليس دخولها عالم الغناء

مى كساب
مى كساب

تحدثت الفنانة مي كساب عن بداية دخولها عالم الغناء بالمشاركة مع المطرب مجد القاسم، وتحولها من مطربة إلى ممثلة بعد نجاح ست كوم تامر وشوقية مع الفنان أحمد الفيشاوي.

وقالت مي كساب في تصريحات تليفزيونية، إنها لم تفكر في دخول التمثيل مطلقًا، مشيرة إلى أنها تحولت من مطربة دخلت إلى التمثيل، لـ ممثلة دخلت إلى عالم الغناء، موضحة: حصلي حاجة غريبة مبتحصلش لحد، أنا تحولت من مطربة مثلت، لـ مثلة هتغني وده فجأة من عند ربنا، ولما بدأت الغناء مكنش في دماغي التمثيل أبدا، والتمثيل كان حاجة أبعد من خطتي وطموحي لنفسي.

 

أقرأ أيضا مي كساب: من حق الراجل يتجوز على مراته!


وأكدت مي كساب، أن دخولها عالم الغناء كان عن طريق المشاركة في ألبوم جديد لـ المطرب السوري مجد القاسم، وأوضحت أن المخرج ياسر سامي نصحها بـ غناء أغاني أخرى ليست رومانسية، وأشارت إلى أن أول كليب لها كانت أغنية بعنوان “شيل ده من ده يرتاح ده عن ده” من تأليف أيمن بهجت قمر.

وأضافت مي كساب: مجد القاسم كان بيدور على صوت فيروزي في الألبوم بتاعه وأنا واحدة بتغني رومانسي، ومكنش في دماغي أني هقول شيل ده من ده يرتاح ده عن ده، والمخرج ياسر سامي قالي الألبوم ده مش هيأكلك عيش، أنتي لازم تشوفيلك حاجة شبهك لآنك مش البنت الكيوتة.


وأكملت: كلمت أيمن بهجت قمر وقولته على كلام ياسر سامي ليا، أيمن قالي في أغنية لو كملت يا رب تبقى من رزقك، بعدها على طول كلمني وسمعني الأغنية، وعملنا أغنية شيل ده من ده يرتاح ده عن ده، وحققت النجاح الكبير ده والوطن العربي أتقلب عليا والناس قالت مين المطربة الجديدة دي.