صدقي صخر يكشف مواصفات فتاة أحلامه: نفسي يبقى عندي عيلة

 الفنان  صدقي ضخر
 الفنان  صدقي ضخر

علق  الفنان  صدقي ضخر، على الجدل الذي أثير على السوشيال ميديا بعد نشره صوراً تجمعه بـ«جيهان الشماشرجي» طالباً يدها في كواليس تصوير مسلسل كامل العدد + 1.

 قائلاً : عملت ردود فعل واسعة وأنا مش متجوز ومش لابس دبلة في إيدي " ورداً على سؤال الحديدي هل تزوجت في وقت سابق قال مازحاً  : " مش فاكر ".

وأكد خلال لقاء عبر برنامج " كلمة أخيرة " على شاشة "ON": أنه يحب أن تكون لديه عائلة وأنه يبحث عن بنت الحلال لكن بمواصفات معينة".

اقرا ايضا  | لميس الحديدي: اتحاد القبائل العربية يطالب دول العالم بالضغط على إسرائيل للموافقة على الهدنة

وكشف عن تلك المواصفات قائلاً : "أنا مش متجوز وقبل كده مش فاكر أحب يبقى عندي عيلة لكن فين بنت الحلال، مواصفات بنت الحلال أهم حاجة تبقى طيبة وقلبها حنين ودي ميزة مهمه جداً وأن تكون في مرحلة من النضج في حياتها ورحلتها بحيث تكون عملت شغل كويس تحاول تفهم طباعي ولديها  فكرة التصالح مع النفس وذكية ومثقفة .

 ومازحته الحديدي قائلة : إنت كده عاوز  تعملها إختبار ليرد : " بيبان في قعدة أنا مش ماشي بدور على بنت الحلال والمثل بيقول الحاجة بتيجي وأنتي مش بتدوري عليها   لكن عيني مفتوحه طول الوقت علشان الاقيها ".

وعن تعامله مع الغيرة في حال الارتباط والمعجبات به علق قائلاً : " الغيرة مجهود مشترك بين الرجل وحبيبته صحيح جزء منها  هو ثقة الفتاه بنفسها لكن ايضاً فيه جهد كبير على الرجل ولازم أحسس الشخصية اللي معايا بإحترامها وأهمية وجودها في حياتي وأن أثبت أن الاحترام قائم في وجودها وغيابها".

واصل : " لازم أخد بالي من تصرفاتي في الاماكن العامة وأن يكون هناك خط معين  بين الاحترام واللطف والود وأن لايتجاوز هذا الخط ".